måndag 22 februari 2010

Blockflöjtspelande tant

Idag var jag iväg på babyrytmik. Det var spännande har jag fått berättat för mig. Det var i kyrkan så först fick man lov att sjunga några psalmer. Min mamma kan nästan inga så hon satt där och tittade bara. Jag sov.

Sen fick man gå upp med de andra barnen och så var det framförallt sång och lite rörelser. Hon som ledde det hela gick runt och spelade blockflöjt och sjöng en massa. Jag sov.

Sedan var det fika med de andra barnen och föräldrarna. Det var en tant som höll i mig medan min mamma fikade. Hon hade 33 barnbarn så jag låg i säkra händer. Jag sov.

I söndags var vi hos min farmor och åt nybakade bullar, mums. Jag sov inte!
Och på kvällen fick jag bada igen, min favoritsyssla. Jag sov inte!

1 kommentar:

  1. Är killen nyklippt? Härligt runda kinder. Förstår att mammamaten är jättegod.
    Kram, Monica

    SvaraRadera