torsdag 15 april 2010

Tut tut

Vi har hängt lite med morfar en kväll. Han hade lagat kvällsmat tills vi kom. Han kan kombinationer av mat som ingen annan kan. Denna gång var det varma mackor med bland annat avokado. Kall avokado är tydligen jättegott men det funkade finfint med varm också.

Min mamma tycker att det är lite Stig Helmer varning på min morfar ibland. I synnerhet när han kör med sina Märklintåg. Han har ett helt rum med Märklin där han har byggt upp en liten bana. Men jag bryr mig inte om vad hon säger för det var jättespännande när morfar visade mig tågen. Tut tut!

3 kommentarer:

  1. Vänta bara tills Sigge får en egen tågbana av morfar!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja märklin i present kommer nog mottagas lika tacksamt som den där röda stjärnan Hanna fick i 30-års present :)

    SvaraRadera
  3. Ja, julprylar i födelsedagspresent är INTE populärt...

    Hanna

    SvaraRadera