lördag 3 april 2010

Fler rara släktingar (och fikor)

Vi mötte upp min mormor på flygplatsen i Bromma. Hon hade flugit över från Gotland. Hon hade ett trevligt leende tycker jag. Man blev glad av att se henne. Vi for alla till min gammelmoster och där mös vi och fikade. Min mamma och moster åt alldeles för mycket bullar tycker jag men jag sa inget, ibland är det bättre att hålla tyst. Men jag talar gärna om att jag är jätteglad för de fina Villervallakläderna jag fick av dem. Hurra!

Lagom till lunchdags åkte vi till min gammalmormor och –morfar. Snacka om att jag har en häftig gammelmormor, hon hade just köpt ett par nya glasögon. Rosa Prada med blingbling. Det verkade som om min moster liksom ville ta med sig dom hem. Det bjöds på finfina laxsnittar och sen så fikade vi förstås.



Nästa etapp var ett besök hos min gammelkusin Klas. Han bodde i ett fint hus i Bromma. Hans tjej heter Emma Hellström vilket vi alla tycker är himla lustigt (samma som min moster). Hon var inte hemma utan var på jobbet. Men hon kom förbi en sväng i sin coola polisbil. Min syssling, som var en riktig sötnos, Maja blev glad när hennes mamma tittade förbi. Hon kramade också mig flera gånger. Dessutom fick jag presenter av dem med. Fin tröja, byxor och bok. Vad härligt det är att vara bebis! Min gammelmoster hade fixat jättegod middag och sen, vad tror ni hände sen… Jo, det fikades. Med på middagen var också min andra gammelkusin Dan och hans tjej Maria. Hon var riktigt gullig tycker jag, vi snackades vid en massa. Min gammelmormor tyckte att Dan och Maria hade bra hand om mig. Blink blink vad det nu betyder.





Nu har jag träffar hela min mammas släkt i princip och dom är trevliga men fikiga. Jag skulle vilja ge dem 5 kanelbullar i betyg.

2 kommentarer:

  1. Det var fantastiskt roligt att träffa dig Sigge, mamma, moster o mormor. Jag hoppas att du tar med dig pappa o brorsorna i sommar o kommer hit till Vaxholm igen så vi kan bada och åka båt. Många kramar till er alla/gammelmoster

    SvaraRadera
  2. Jag har en sådan gullig gammelmoster jag. Jippi

    SvaraRadera