fredag 16 april 2010

Några dagar i Stockholm med lite kompisar


Tjena tjena. Nu har jag tagit en sväng till huvudstaden. Min pappa skulle åka iväg med jobbet och snacka sopor med några kollegor i Vallentuna. Då passade mamma och jag på att hänga med. På morgonen drog vi in till Täby och hängde med mammas kompisar Sara och Kribu som också är föräldralediga. Kribu har tre barn, Signe och Alida gosade med mig så jag blev alldeles till mig och så Fabian som nästan är lika gammal som jag. Vi tog bara en snabb titt på varandra. Men vi kanske leker mer när vi blir större. Min mamma åt förresten fisk igen. Då var hon sådär duktig igen. Det vore skönt om hon kunde bli lite smartare då hon är fruktansvärt virrig och glömsk nu för tiden. Tur att min moster köpte en riktigt bra kom-i-håg-grej till henne...

Dag två så hängde vi med Oskar och Linnea. Det var mysigt, vi promenerade på Djurgården och åt glass. Och så har vi åkt en massa buss. Det är ju gratis för alla barnvagnar och föräldrar i Stockholm. Toppen! Nu för tiden så tycker jag dock att det är lite småtrist i vagnen. Då har jag kommit på att jag kan gnälla lite tills min mamma tar upp mig. Då får jag ju se så mycket mer...

Innan hemfärden till Alingsås så träffade vi på Lotta också. Hon verkade snäll hon. Hon gav oss återigen massor av kläder. Nu är livet så där härligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar