torsdag 1 april 2010

Hej hej moster, hej på dig moster



Jag har längtat och jag vet att min mamma har längtat jättemycket efter min moster. Nu har hon äntligen kommit till Sverige för att hälsa på. Vi klickade liksom direkt. Jag snackade rätt mycket med henne, hon verkar trevlig. Dessutom fick jag en massa presenter, I like! Jag fick t.ex. ett par Uggs från Australien och ett par surfarshorts och en T-shirt av det braiga märket Billabong, coolt! Beachen nästa! Jag fick också lyssna på musik då min morfar spelade lite piano för mig. Jag tyckte mycket bättre om diskanten än basen. Det fanns en katt i morfars hus också. Den heter Niklas. Den katten tyckte att min barnvagn verkade mysig så han lånade den litegrann. Jag har inte nysit eller snörvlat så jag verkar inte vara allergisk, puh! Annars så ignorerade Niklas mig rätt kraftigt. Jag har också fått lära mig hur man döper katter. Niklas kom för 15 år sedan hem i min mosters ryggsäck en dag efter skolan. Och just då hade min moster varit kär i många Niklas på raken så då fick också katten heta så. Bra tips, det ska jag komma ihåg.


För att fira att min moster var hemma åt vi de sista Båvenkräftorna (mamma och moster hade visst fiskat kräftorna där de bodde förut) tillsammans med morfar och Monica. Det var trevligt tycker jag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar