söndag 4 april 2010

Hektisk jobbdag med två möten

Jag följde med mamma till hennes jobb. Hon skulle delta på två möten. Det första handlade om att hela hennes jobb ska införa källsortering och att dom ville ha hennes synpunkter och hjälp. Jag var vaken hela mötet och satt i mammas knä. Jag skötte mig exemplariskt. Det var bra eftersom det var möte med miljö- och kvalitetschefen på SP. Han godkände mig vilket kändes mycket bra. Mammas jobb ville först att jag skulle heta Kjell (men stava det Käll) som i källsortering. Men det nappade mamma och pappa inte på. Konstigt… Nu heter jag istället Sigge Herbert Hellström. Herbert heter min morfar i andra namn och det hette också min morfars pappa.

Vi gick med tant Gunilla och lunchade en smula. Min mamma åt fisk. Hon är så duktig när hon övar på det, det går numera lite bättre. Jag sov under hela lunchen. Sedan var det möte med mammas chef. Dom pratade lite framtid, hon kan vara sugen på att doktorera men vi får se vad som händer. Jag sov mest hela tiden men avslutade tyvärr mötet med gallskrik, jag kunde bara inte hålla mig, jag var så hungrig. Så då fick visst hela mötet avslutas. Men jag kommer undan med det eftersom jag är så söt.

2 kommentarer:

  1. Marie Malmström5 april 2010 kl. 12:46

    Sigge, du har en duktig mamma som övar på att fisk! Hurra!

    SvaraRadera
  2. Marie Malmström5 april 2010 kl. 12:49

    På att äta fisk, menar jag! Påsklovsförvirring, är det rätta ordet! ;)

    SvaraRadera