torsdag 27 maj 2010

Det ska börjas i tid, del 2


Idag var det gungpremiär för mig. Eftersom jag ska bli civilingenjör när jag blir stor så började jag till min mammas förtjusning att fundera på hållfastigheten i gungkedjorna. Vad tror ni, håller den för mig?!?! Jag kom efter några snabba beräkningar fram till att det gjorde dom så sedan njöt jag för fulla muggar. Vad härligt det var att gunga!!!
Nu har jag inte tid att blogga längre. Nu måste jag räkna på medelhastigheten på farmors flyttlass tills ikväll så allt går som det ska.

3 kommentarer:

  1. Lycka till med dina beräkningar. Enligt min beräkningar kommer herrn att kunna sitta utan stöd om 5 veckor och 2 dagar dvs 3 juli.
    Hälsa farmor!
    Kram från Monica

    SvaraRadera
  2. Mitt/mina barn ska alla bli musiker så det blir till att slänga fram ett trumset i miniatyr och en ukelele tidigt som attans!

    Så dom blir berömda och kan försörja mig på ålderns höst....;)

    Gött jobbat Sigge! Tidigt matte huvud är viktigt ;)

    MvH Driftledaren!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara kort och vilket härligt liv du verkar leva. En riktigt förståndig kille, och matte-geni förståss, precis som dina bröder, Emrik och Liam. Jätteroligt att följa med i din vardag.

    SvaraRadera